Inkluzivní vzdělávání
Ještě před rokem nemohl Igliassu ani chodit. Jednu nohu má příliš krátkou. Díky rehabilitačnímu programu Světla pro svět už ale navštěvuje školu a hraje si s kamarády.

Vzdělání pro všechny
Věděli jste, že každé třetí dítě ve věku základní školy, které nechodí do školy, má nějaký typ postižení? Nevěděli? Tak se zhluboka nadechněte, než si přečtete následující: 9 z 10 dětí s postižením nemůže navštěvovat školu. Okolo 58 miliónů dětí ve věku základní školy žije s nějakým postižením. A 80% dětí s postižením žije v rozvojových zemích. Jsou často vyloučeny ze vzdělávání i ze společnosti kvůli fyzickým, systémovým a komunikačním bariérám.
Světlo pro svět bojuje za systém školství, který dá šanci každému a nevylučuje nikoho. Abychom odstranili vyloučení dětí s postižením, chceme zlepšit kvalitu vzdělávání pro všechny.
Podporujeme 20 inkluzivních vzdělávacích programů v partnerských zemích, jakou jsou Burkina Faso, Etiopie, Jižní Súdán, Severovýchodní Indie a Papua Nová Guinea.
Inkluzivní vzdělávání znamená společnou výuku všech dětí na jednom místě s přihlédnutím k individuálnímu potenciálu a potřebám každého dítěte. Tímto způsobem se děti s postižením mohou vymanit z chudoby. Tímto způsobem budou moci vést samostatný život v budoucnu a stát se aktivními členy společnosti. Z inkluzivního vzdělávání přináší prospěch všem dětem, zvyšuje toleranci a pomáhá budovat inkluzivní a tolerantní společnost.
Co děláme:
- Podporujeme děti s postižením ve školní docházce
- Odstraňujeme bariéry v infrastruktuře škol
- Školíme učitele ve speciálních kurzech, poskytujeme vhodné učební pomůcky
- Bojujeme za inkluzivní vzdělávání u národních vlád i na mezinárodní úrovni
Náš přístup k inkluzivnímu vzdělávání je velmi úspěšný i v odlehlých a málo rozvinutých regionech a komunitách.
Např. v regionu Garango v Burkině Faso jsme podpořili program inkluzivního vzdělávání a do procesu zahrnuli několik místních partnerů a Ministerstvo školství. Díky osvětě, školení pro učitele a zlepšení infrastruktury se nám podařilo, že dnes 60% dětí s postižením v regionu navštěvuje školu. Předtím mělo pouze 5 – 6% těchto dětí přístup ke vzdělání.
Přispěli jsme k tomu, že se počet dětí ve věku základních škol, které nemají přístup ke vzdělání, snížil ze 105 miliónů v roce 1990 na dnešních 58 miliónů.

Kontaktní osoba programy: Pavel Pinkava